مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 13:252021-02-20دانش

تولید تلویزیون اختصاصی حیوانات برای مطالعه سیستم بینایی آنان


محققان دانشگاه کویینزلند استرالیا از تولید یک تلویزیون ویژه ماورا بنفش خبر داده اند که حیوانات محتوای نمایش داده شده از طریق آن را درک می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، از این تلویزیون می توان برای مطالعه در مورد سیستم بینایی حیوانات و درک بهتر آن استفاده کرد.

حیوانات بر خلاف انسان ها قادر به مشاهده نور ماورا بنفش هستند و اگر از یک نمایشگر ویدئویی برای تاباندن این نور استفاده شود می توان نحوه کارکرد سیستم بینایی این حیوانات را نیز مورد مطالعه قرار داد.

هر یک از پیکسل های تلویزیون های یادشده که تلویزیون های ماورا بنفش نام دارند، متشکل از 5 ال ای دی است که در هر کدام از این ال ای دی ها سه طیف رنگ قرمز، سبز و آبی گنجانده شده است.

دقت این تلویزیون های 4 در 5 سانتیمتری تنها 8 در 12 پیکسل است و از طریق مطالعه نحوه تماشای آنها توسط حیوانات می توان پی برد که این موجودات چگونه محیط اطراف خود را درک می کنند.

در حال حاضر از این تلویزیون ها برای مطالعه بر روی سیستم بینایی ماهی ها استفاده شده و از این طریق می توان دریافت ماهی ها چگونه یکدیگر را شناسایی می کنند و چگونه جایگاهشان را در گروه های اجتماعی محل فعالیت خود تعیین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید تلویزیون اختصاصی حیوانات برای مطالعه سیستم بینایی آنان

تولید تلویزیون اختصاصی حیوانات برای مطالعه سیستم بینایی آنان