مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 12:352021-02-20اقتصادي

ویروس آنفلوانزای پرندگان در 50 نقطه کشور مهار شده اما کانون های جدید اضافه می شود


ویروس آنفلوانزای حاد پرندگان در 50 نقطه کشور مهار شده اما کانون های جدید هم اضافه می شود تاکنون یک میلیون و 400 هزار قطعه مرغ معدوم شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بیماری آنفلوآنزا ی حادپرندگان مدتی است به عنوان متهم گرانی مرغ و تخم مرغ در کشور معرفی می شود و می گویند بیماری تولید این محصولات پروتیینی را کم کرده اما سازمان دامپزشکی کشور معتقد است که بیماری مهار شده است.

 آنفلوانزای فوق حاد طیور یک بیماری ویروسی پرندگان می باشد.

ویروسهای آنفلوانزا دارای 3 نوع تیپ C,B,A می باشند در طیور فقط تیپ A می تواند ایجاد بیماری کند این بیمار در سال 96 تعداد 26 میلیون قطعه مرغ را در کشور از بین برد.

علی صفر ماکنعلی رییس سازمان دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری اعلام کرد: در 50 نقطه کشور این بیماری شناسایی و مهار شده است.

وی در بخشی از سخنان خود به وجود کانون بیماری در استانهای آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، خوزستان، کردستان و حتی در منطقه شهریار استان تهران هم اشاره کرد که در حقیقت این ویروس درکشور می چرخد به طوری که امروز ویروس در کارخانه سنگ بری در آذربایجانشرقی گزارش شده است.

ماکنعلی با این حال معتقد است که هیچ کاهش تولیدی در کشور به خاطر بیماری آنفلوآنزا رخ نداده  و تولید تخم مرغ روزانه 650 تن بیش از نیاز کشور ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ویروس آنفلوانزای پرندگان در 50 نقطه کشور مهار شده اما کانون های جدید اضافه می شود

ویروس آنفلوانزای پرندگان در 50 نقطه کشور مهار شده اما کانون های جدید اضافه می شود