مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 10:152021-02-20بين الملل

کتاب «اسطوره های عشق» رونمایی شد/ مدیون نسل شهیده میسون ها هستیم


در روزهایی که دختر صدام در مصاحبه با العربیه در پی روتوش تصویر پدرش است، کتاب «اسطوره های عشق» رونمایی شد و حاضران با اشاره به تلاش ها در عراق برای عوض کردن جای شهید و جلاد عنوان کردند: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، مراسم رونمایی کتاب اسطوره های عشق با حضور کمال السید، نویسنده عراقی کتاب و اسما خواجه زاده، مترجم در کتابستان رضوی قم برگزار شد.

ابواثیر از فعالان حوزه تاریخ شفاهی مقاومت اسلامی در عراق، در ابتدای این برنامه در سخنانی گفت: 67 درصد از جمعیت عراق شیعه است، اما در طول حکومت های متعددی که بعد از حکومت عثمانی در این کشور تشکیل شدند، شیعیان رنج کشیدند، چرا که اقلیت بر اکثریت مسلط بود، اما در دهه پنجاه میلادی، احزابی تشکیل شدند که یکی از این تشکیلات، حزب الدعوه اسلامی بود که مؤسسان آن، عده ای از علما و مؤمنین بودند که توانستند جوان های شیعه را گردهم آورند.

حزب بعث، مخالفانش را با اسید می کشت وی ادامه داد: یکی از اهداف این حزب رسیدن به حاکمیت اسلامی بود و این مسئله با زعامت علما ممکن می شد.

در رأس این علما، آیت الله سیدمهدی حکیم پسر سیدمحسن حکیم، از مراجع نجف بود و زیر سایه مرجعیت، این حزب به سوی جوان‎ ها و طبقات مختلف ملت عراق رو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «اسطوره های عشق» رونمایی شد/ مدیون نسل شهیده میسون ها هستیم

کتاب «اسطوره های عشق» رونمایی شد/ مدیون نسل شهیده میسون ها هستیم