مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 10:002021-02-20سياسي

نماینده ایران از حضور در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی محروم شد


نماینده ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی در پیامی اقدام ناشایست و غیر حرفه ای اتحادیه بین المجالس را نسبت به محدود کردن امکان حضور نماینده ایران محکوم کرد.

- الهام آزاد در گفت وگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به اقدام غیر حرفه ای اتحادیه بین المجالس جهانی اظهار داشت: همه پارلمان کشورها در اتحادیه بین المجالس جهانی(IPU) عضو هستند و با یکدیگر در مورد مسائل مختلف هم اندیشی و نظرات خود را به اشتراک می گذارند.

وی افزود: این نظریه های مشورتی مبادله شده در این اتحادیه به سازمان ملل و شورای امنیت ارسال می شود و سالانه دو اجلاس اصلی برگزار می کند که این اجلاس در خصوص مبارزه با فساد برای بازگرداندن اعتماد به دولت و بهبود چشم انداز توسعه برگزار شد.

نماینده ایران در اتحادیه بین المجالس جهانی و نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دلیل مباحث پاندمی کرونا باید به صورت مجازی در این اجلاسیه حضور پیدا می کردیم و با توجه به اینکه این اجلاسیه در کشور نیویورک بود، متأسفانه پلتفرم ایران بلاک و بسته شده بود و ایران نتوانست مرتبط شود.

وی علت این اقدام را تحریم و بداندیشی هایی که در مورد کشور ایران دارند، دانست و افزود: همانطور که در توییت خود گفتم، اصل تساوی حاکمیتی دولت ها اقتضا می کند که سازمان های بین المللی به ویژه اتحادیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده ایران از حضور در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی محروم شد

نماینده ایران از حضور در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی محروم شد