مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 09:402021-02-20سياسي

اولین تاریخ موسیقی ایران را چه کسی نوشت؟


یک پژوهشگر، تاریخ نگاری موسیقی در ایران را مقوله بسیار تازه ای خواند که اصلاً به اندازه خود تاریخ موسیقی ایران قدمت ندارد.

او در این زمینه توضیح داد: - یک پژوهشگر، تاریخ نگاری موسیقی در ایران را مقوله بسیار تازه ای خواند که اصلاً به اندازه خود تاریخ موسیقی ایران قدمت ندارد.

او در این زمینه توضیح داد: تاریخ نگاری امر بسیار جدیدی است که اولین گام های آن به حدود 50 سال بعد از دوران مشروطیت برمی گردد.

اولین گام ها در حوزه موسیقی تهران بوده که مؤلف آن آقای روح الله خالقی هم به هیچ وجه ادعای تاریخ نگاری نداشته ولی این تاریخ نگاری تبدیل به مبنا شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در چهارمین نشست بخش پژوهش سی وششمین جشنواره موسیقی فجر که با موضوع تاریخ نگاری موسیقی و خطر روایت مسلط برگزار شد، سیدمیرعلیرضا میرعلینقی ـ پژوهشگر و تاریخ نگار ـ بیان کرد: فکر می کنم واضح است که سه جلد کتاب سرگذشت موسیقی ایران تا وقتی موسیقی ایران وجود دارد یکی از مراجع حذف نشدنی تاریخ موسیقی شهری ما خواهد بود.

در این سه جلد کتاب ارزشمند، تنها به یک حوزه مشخص از موسیقی شهری تهران در سال های مشروطیت تا بعد از سکوت دولت دکتر مصدق پرداخته شده است.

زمینه تاریخ نگاری وجود نداشته و این حوزه همین طور ضعیف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین تاریخ موسیقی ایران را چه کسی نوشت؟

اولین تاریخ موسیقی ایران را چه کسی نوشت؟