مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 09:202021-02-20سياسي

ساخت آثار جدید مقاوم با دانش امروز و تجربه دیروز


ایرانیان باید در کنار حفاظت از آثارتاریخی به جا مانده از گذشته در ساخت آثار جدید با دانش امروز و تجربه دیروز به مقاوم بودن سازه ها توجه داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پیروز حناچی شهردار تهران در افتتاحیه سومین همایش بین المللی تخصصی توانمند سازی میراث معماری و شهری در برابر زلزله که به همت پژوهشکده ابنیه و بافت های فرهنگی تاریخی در فضای مجازی برگزاری شد مطرح کرد.

او گفت: در سرزمینی زندگی می کنیم که زلزله بخشی از موجودیت و واقعیت های زندگی آن بوده و تاریخچه و پیشینه ایران این موضوع را به درستی شناخته است آنچنان که در پیش و بعد از اسلام سازه هایی را داریم که علی رغم عبور از حوادث سخت روزگار با وجود جنگ ها و حوادث طبیعی نظیر زلزله، به جای مانده اند.

وی اوج این استقامت را در قلعه دختر فارس (پیش از اسلام) و در سلطانیه (پس از اسلام) مثال زدنی دانست و گفت: در این میان برخی از آثار نیز مانند ارگ علیشاه که با بلند پروازی ساخته شده بودند در اثر زلزله تخریب شده اند.

حناچی با بیان اینکه معماران این سرزمین چگونه زیستن در کنار زلزله را در طی سالیان دراز سینه به سینه آموخته بودند به زلزله های دوره معاصر جهان به ویژه در جنوب ایتالیا اشاره کرد که در آن بسیاری از ساختمان های تاریخی تخریب شدند و خاطرنشان ساخت: از آنجا بود که بحث مقاوم سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت آثار جدید مقاوم با دانش امروز و تجربه دیروز

ساخت آثار جدید مقاوم با دانش امروز و تجربه دیروز