مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 05:252021-02-20اقتصادي

مرز «ماهیرود» از فرصت سازی تا فرصت سوزی


حسین خسروی امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند با اشاره به ظرفیت های مرز در شکوفایی اقتصاد اظهار داشت: بر اساس آمارهای منتشرشده در سال جاری بیشترین میزان صادرات کشور به کشورهای چین، عراق، امارات، افغانستان و ترکیه بوده است که با بررسی محصولاتی که به این کشورها صادر شده، توجه به شعار سال و رونق و جهش بخش تولید از طریق صادرات مشخص می گردد.

وی افزود: بیشترین اقلام صادر شده بنزین، پلی اتیلن، گرید فیلم، گاز طبیعی، پروپان مایع شده و سایر روغن های سبک و فرآورده ها بوده است.

عدم توازن در کالاهای صادراتی کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه طبیعتاً اگر با تحریم های ظالمانه روبه رو نبودیم آمار صادرات نفت خام نیز می توانست به این آمار و اقلام اضافه شود، تصریح کرد: لذا مانند سابق شاهد هستیم عمده صادرات ما مربوط به اقلام اساسی است و تولیدات سایر بخش های اقتصاد نتوانسته اند در اولویت برای صادرات قرار گرفته و جزو پنج محصول برتر برای صادرات قرار نگرفته اند.

محمدی ادامه داد: دولت ها برای رونق بیشتر مرزها، تدابیر متعددی را به کار می گیرند که مهم ترین این تدابیر برای این امر تقویت روابط بین المللی و مدیریت نوسانات نرخ ارز بوده است که به نظر می رسد در این زمینه به موفقیت چشمگیری دست نیافته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز «ماهیرود» از فرصت سازی تا فرصت سوزی

مرز «ماهیرود» از فرصت سازی تا فرصت سوزی