مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 04:052021-02-20ورزشي

طلسم وقفه 13 ساله کاوش های باستان شناسی کُنارصندل جیرفت شکست


کاوش های باستان شناسی کُنار صندل بعد از وقفه 13 ساله با هدف تعیین عرصه و حریم محوطه کنارصندل جیرفت با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از سر گرفته شد.

- ایسنا/کرمان کاوش های باستان شناسی کُنار صندل بعد از وقفه 13 ساله با هدف تعیین عرصه و حریم محوطه کنارصندل جیرفت با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از سر گرفته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تپه باستانی کنارصندل در روستایی به همین نام در شهرستان جیرفت واقع شده که در اوایل دهه 80 و بر اثر طغیان هلیل رود بخشی از این گنجینه گرانبهای نهفته در خاک، نمایان شد و در ابتدا با هجوم غارتگران بخش زیادی از اشیاء این تمدن کهن به یغما رفت.

در سال 1381 تیم کاوش به سرپرستی دکتر یوسف مجیدزاده مسئولیت کاوش در این سایت باستانی را بر عهده گرفت که تا سال 1386 کار کاوش و حفاری ادامه داشت و حاصل آن اشیای تاریخی بود که روایتگر تمدنی کهن بودند؛ تمدنی که قدمت آن براساس اشیای به دست آمده به سه هزار سال قبل از میلاد(پنج هزار سال) می رسید.

متاسفانه از سال 1386 تاکنون دیگر کاوشی در این سایت باستانی صورت نگرفت.

اما این روزها دوباره و بعد از وقفه 13 ساله، کاوش در کنارصندل آغاز شده که قرار است دو ماه ادامه داشته باشد و این کاوش در راستای تعیین عرصه و حریم این سایت باستانی صورت می گیرد که به گفته سرپرست تیم کاوش از اولین اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلسم وقفه 13 ساله کاوش های باستان شناسی کُنارصندل جیرفت شکست

طلسم وقفه 13 ساله کاوش های باستان شناسی کُنارصندل جیرفت شکست