مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 اسفند 1399 ساعت 08:402021-02-19سياسي

تخطئه میراث فقهی سلف از آفت های جامعه علمی حوزوی است


رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ظرفیت شناسی علم اصول فقه را برای بهره بردن در سایر علوم فقهی لازم و ضروری دانست و گفت: تخطئه میراث فقهی سلف از آفت های جامعه علمی حوزوی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله علی اکبر رشاد در همایش هم اندیشی فقه نظام ساز که در مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا (ع) برگزار شد، اظهار داشت: موضوعی که پیشنهاد شده بنده مختصری راجع به آن صحبت کنم روش شناسی فقه نظام ساز است، ما البته فقه نظام را مشتمل بر 3 بحث می دانیم فقه نظام هم خود فقه نظام مند است هم فقه نظام ساز است هم فقه نظام وار است.

فقهی است که خود دارای نظام است کما اینکه نظام نیز تولید می کند که مورد نیاز جامعه هست و هم چنین نظام را اداره می کند؛ بنابراین فقه نظام را با این 3 وجه توضیح می دهیم و آنچه که الان بنده تحت عنوان روش شناسی فقه نظام ساز بحث می کنم در واقع روش شناسی این مجموعه است.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: ما یک روش شناسی منسجم منقح مدوّن به عنوان روش شناسی فقه نظام ساز در اختیار نداریم و قهرا راهی را باید پیش رو طی کنیم بتوانیم به چنین روش شناسی ای دست پیدا کنیم بالفعل یک روش شناسی کامل نداریم هرچند که ظرفیت ذاتی فقه اهل بیت (ع) و دانش های روش شناختی و خاصه دانش اصول فقه بسیار بسیار در بالا است و دانش اصول فقه می تواند دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخطئه میراث فقهی سلف از آفت های جامعه علمی حوزوی است

تخطئه میراث فقهی سلف از آفت های جامعه علمی حوزوی است