مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 09:252021-02-17اقتصادي

آنفلوانزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است


تاکنون موردی از شیوع ویروس آنفلوانزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است.

- محمدباقر حاج کاظمی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: با توجه به فصل مهاجرت پرندگان خطر شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد افزایش پیدا می کند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون موردی از شیوع ویروس آنفلوانزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است، عنوان کرد: رصد طیور در استان انجام می شود.

وی با اشاره به خطر وارد شدن خسارت به واحدهای پرورش طیور بیان کرد: توصیه شده برای جلوگیری از این آسیب واکسیناسیون گله های طیور انجام شود، چرا که انجام واکسیناسیون موجب فعال شدن دستگاه ایمنی بدن پرنده شده و در نتیجه موجب  افزایش ایمنی در مقابل بیماری ها خواهد شد.

  حاج کاظمی با بیان اینکه باید توجه شود به هر طریق ممکن از ارتباط پرندگان داخل سالن، دان و آب مصرفی با پرندگان وحشی و آزاد پرواز و فضولات آنها جلوگیری شود، ادامه داد: در این ارتباط لازم است انبار دان و سالن پرورش برای اینگونه پرندگان غیر قابل نفوذ باشد و محوطه مرغداری فاقد هرگونه جاذبه ای برای ورود پرندگان وحشی باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با درخواست از طیورداران برای جلوگیری از رفت و آمد غیر ضروری و انجام تردد با رعایت کامل موارد بهداشتی گفت: تعویض کفش و لباس در هنگام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنفلوانزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است

آنفلوانزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است