مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 07:052021-02-17پزشكي

دندان درد خود را با مصرف خودسرانه دارو ساکت نکنید


رییس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: باید هر شش ماه یک بار به دندان پزشک مراجعه کنیم و برای تسکین درد دندان، خودسرانه دارو مصرف نکنیم، - ایسنا/زنجان رییس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: باید هر شش ماه یک بار به دندان پزشک مراجعه کنیم و برای تسکین درد دندان، خودسرانه دارو مصرف نکنیم، زیرا موقتی بوده و درمان محسوب نمی شود.

مصطفی شیخی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به گذراندن دوره آموزشی کنترل بیماری های عفونی توسط دندان پزشکان، اظهار کرد: دندان پزشکان قبل از شیوع بیماری کرونا نیز نکات بهداشتی اعم از استفاده از ماسک و دستکش را رعایت می کردند؛ به همین دلیل شاهد آمار پایین ابتلای دندان پزشکان به کرونا در استان هستیم.

وی با بیان اینکه افراد معمولاً باید هر شش ماه یک بار برای معاینه به دندان پزشک مراجعه کنند، افزود: پوسیدگی دندان، بیماری بوده و طبیعتاً با گذشت زمان خطرات خاص خود را خواهد داشت، بنابراین حتماً باید معاینه های دوره ای انجام شود.

شیخی در رابطه با مصرف خودسرانه داروها، تصریح کرد: داروهای گیاهی مورد تایید معاونت غذا و دارو را نباید به عنوان درمان کلی در نظر گرفته و خودسرانه مصرف کنیم، زیرا فقط درد را به صورت موقت تسکین می دهد و درمان محسوب نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دندان درد خود را با مصرف خودسرانه دارو ساکت نکنید

دندان درد خود را با مصرف خودسرانه دارو ساکت نکنید