مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 07:002021-02-17اقتصادي

نیاز به گروه های خونی منفی در تمام مراکز انتقال خون


سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: تنها 10 درصد از مردم کشور دارای گروه خونی منفی هستند و نیاز به گروه های خونی منفی در تمام مراکز انتقال خون احساس می شود.

بشیر حاجی بیگی سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در گفت وگو با ایلنا اشاره به وضعیت اهدای خون در زمان کرونا بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه یک میلیون و 998 هزار و 895 نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون سراسر کشور مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون و 581 هزار و 180 واحد خون اهدا شده است.

وی با اشاره به فراورده های خونی ده ماه جاری ادامه داد: در ده ماه سال جاری دو میلیون و 755 هزار و 708 واحد خون و فراوردهای آن شامل گلبول قرمز فشرده شده و پلاکت و پلاسما در بین مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است.

حاجی بیگی افزود: ما باید جوابگوی نزدیک به 900 بیمارستان و مرکز درمانی در سراسر کشور از نظر تامین خون و فرآورده های آن مثل گلبول قرمز، فشرده شده، پلاکت و پلاسما باشیم.

وی ادامه داد: در بعضی از استان های شمالی و جنوبی کشور به خاطر حضور بیماران تالاسمی میزان نیاز به خون بیشتر است و 20 درصد از خون های اهدایی کشور به مصرف بیماران تالاسمی می رسد، در نظر داشته باشید نیاز به خون و فراورده های آن یک نیاز همیشگی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز به گروه های خونی منفی در تمام مراکز انتقال خون

نیاز به گروه های خونی منفی در تمام مراکز انتقال خون