مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 07:452021-02-16اقتصادي

/گزارش/ گنجی از جنس رنج که خاک می شود


میزان تولیدات بخش کشاورزی لرستان در حال حاضر 2 میلیون و 900 هزار تن بوده که ارزش آنها 7000 میلیارد تومان است که در صورت برنامه ریزی درست می توان گفت اقتصاد استان را بر پایه کشاورزی متحول کرد.

- ایسنا/لرستان میزان تولیدات بخش کشاورزی لرستان در حال حاضر 2 میلیون و 900 هزار تن بوده که ارزش آنها 7000 میلیارد تومان است که در صورت برنامه ریزی درست می توان گفت اقتصاد استان را بر پایه کشاورزی متحول کرد.

میزان بالای ضایعات محصولات کشاورزی در لرستان باعث شده بهره برداران این بخش علیرغم تلاش های گسترده در طول فصول مختلف نتوانند اقتصاد خانوارهای خود را آن طور که باید متحول کرده و نیازهای آنان را تامین کنند.

اما به راستی دلیل این حجم از ضایعات چیست و چه راهکارهایی جهت کاهش آنها وجود دارد؟ 300 میلیارد تومان ضایعات کشاورزی لرستان اسفندیار حسنی مقدم رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ارزش ریالی تولیدات بخش کشاورزی استان را 7000 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در استان حدود دو میلیون و 900 هزار تن انواع محصولات کشاورزی شامل دو میلیون و 200 هزار تن محصولات زراعی، 300 هزار تن باغی و 400 هزار تن انواع محصولات دامی است.

وی ادامه داد: این بخش یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی کشور است زیرا بالغ بر 20 درصد اشتغال، 19 درصد تولید ناخالص ملی و 35 درصد صادرات متعلق به آن ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

/گزارش/ گنجی از جنس رنج که خاک می شود

/گزارش/ گنجی از جنس رنج که خاک می شود