مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 06:002021-02-16اقتصادي

علت کاهش نرخ فرزندآوری در ایران چیست؟


یک دانش آموخته جامعه شناسی در حوزه بررسی مسائل اجتماعی ایران گفت: سه عامل افزایش فردگرایی، افزایش انتظارات از زندگی و تجربه مشکلات متولدین دهه 60 در امر تحصیل، - ایسنا/همدان یک دانش آموخته جامعه شناسی در حوزه بررسی مسائل اجتماعی ایران گفت: سه عامل افزایش فردگرایی، افزایش انتظارات از زندگی و تجربه مشکلات متولدین دهه 60 در امر تحصیل، اشتغال و ازدواج مهمترین دلایل کاهش نرخ تولد در ایران هستند.

حمید خاورزمینی در گفت وگو با ایسنا، پیرامون مسئله کاهش نرخ تولد در ایران، اظهار کرد: میل به فرزندآوری یکی از پدیده هایی است که ارتباط بسیار نزدیک با سبک زندگی و فرهنگ دارد.

برای بررسی و مطالعه علل مؤثر بر تعداد دلخواه فرزند، فرضیات متعددی وجود دارد اما برای رسیدن به پاسخ آسان تر می توان شرایط را به سه دسته تقسیم کرد.

وی توضیح داد: در جوامع سنتی و پیشامدرن که زاد و ولد براساس تولید مثل طبیعی اتفاق می افتد، میزان زاد و ولد و میزان مرگ و میر بالاست، در این شرایط خانواده هایی که وضعیت مالی مطلوبی دارند، می توانند فرزندان بیشتری را زنده نگه دارند چراکه دسترسی به امکانات درمانی و غذا برای آنها آسان تر است.

این جامعه شناس ادامه داد: جوامعی که آنها را به عنوان جوامع مدرن می شناسیم و در آنجا مواد غذایی و امکانات بهداشتی و درمانی فراوانی وجود د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت کاهش نرخ فرزندآوری در ایران چیست؟

علت کاهش نرخ فرزندآوری در ایران چیست؟