مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 14:052021-02-15بين الملل

بازداشت بیش از هفتصد نفر در عملیات ضد تروریستی ترکیه


وزارت کشور ترکیه اعلام کرد در یک عملیات ضدتروریستی گسترده در چهل استان این کشور، بیش از هفتصد نفر مورد بازداشت قرار گرفته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در عملیات ملی ضد تروریسم روز دوشنبه در ترکیه 718 نفر مورد بازداشت قرار گرفتند و اسنادی از آن ها ضبط شد.

به نوشته روزنامه ترکیه ضمن اعلام این خبر بیان داشت شماری از افراد بازداشت شده از اعضای حزب دموکراتیک خلق و نزدیک به گروه پ ک ک هستند.

به گفته این وزارتخانه، این عملیات گسترده در چهل استان ترکیه و با هدف مقابله با گروه پ ک ک  (حزب کارگران کردستان ) انجام گرفته است.

این عملیات پس از آن انجام می گیرد که حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد، نظامیان این کشور اجساد 13 شهروند ترکیه ای را که چندی قبل توسط شبه نظامیان کرد ربوده شده بودند، در غاری در شمال عراق پیدا کردند.

به گفته آکار، 12 نفر از قربانیان از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و یک نفر بر اثر اصابت گلوله  به شانه جان خود را از دست داده است.

این اجساد در منطقه گارا نزدیک مرز ترکیه در عملیاتی علیه پ ک ک که در 10 فوریه آغاز شد، کشف شدند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز دوشنبه خطاب به آمریکا گفت:  اگر می خواهید اتحاد جهانی ما و [اتحاد ما] در ناتو حفظ شود باید جانب داری از تروریست ها را متوقف کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازداشت بیش از هفتصد نفر در عملیات ضد تروریستی ترکیه

بازداشت بیش از هفتصد نفر در عملیات ضد تروریستی ترکیه