مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 04:252021-02-15پزشكي

تولید مغز اجداد ما در آزمایشگاه!


محققان ارگانوییدهای کوچک مغز-مانندی(بافت مصنوعی) تولید کرده اند که حاوی ژن دو خویشاوند منقرض شده ی انسان یعنی دنیسووان ها و نئاندرتال ها است.

Organoids that contain an ancient version of a gene that influences ain development are smaller and bumpier than those with human genes.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیچر، این بافت ها که به وسیله ی مهندسی سلول های بنیادی انسان ساخته شده اند را نمی توان جلوه ی حقیقی مغز این گونه ها دانست اما تفاوت های زیاد آن ها با ارگانوییدهای انسان ها از لحاظ اندازه، شکل و بافت قابل مشاهده است.

این مقاله در 11 فوریه در مجله ی ساینس (Science) منتشر شده و می تواند به دانشمندان در درک رویدادهای ژنتیکی که باعث تکامل مغز انسان شد کمک کند.

گری کمپ(Gray Camp) زیست شناس رشد و تکامل از دانشگاه بازل(Basel) سوییس می گوید: این یک مقاله غیرعادی با ادعاهای غیرعادی است.

آزمایشگاه او سال گذشته خبر داد که دو ارگانویید مغز که حاوی ژن نئاندرتال ها است را رشد داده اند و در ادامه ی تحقیقات ژن هایی را بررسی می کنند که انسان در طول تکامل از دست داده است.

اما کمپ همچنان در مورد نتایج تردیدهایی دارد و می گوید این تحقیقات سوالات بیشتری ایجاد می کند که باید در موردشان تحقیقاتی انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید مغز اجداد ما در آزمایشگاه!

تولید مغز اجداد ما در آزمایشگاه!