مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 بهمن 1399 ساعت 04:202021-02-15سياسي

امام هادی(ع) محافظ تشیع و الگوی مبارزه با استکبار


امام هادی (ع) به عنوان محافظ جریان اصیل شیعه از بدعتها و افراط گرایی ها و الگوی مبارزه با ظلم و استکبار در تاریخ مطرح است.

- قم- یک پژوهشگر تاریخ تشیع گفت: امام هادی (ع) به عنوان محافظ جریان اصیل شیعه از بدعتها و افراط گرایی ها و الگوی مبارزه با ظلم و استکبار در تاریخ مطرح است.

حجت الاسلام محمد جواد یاوری در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام به تشریح فعالیت های این امام همام پرداخت و گفت: یکی از ابعاد فعالیت های امام هادی (ع) مبارزه با جریان ظلم و طاغوت بود زیرا دستگاه حاکم به دنبال از بین بردن مکتب اهل بیت و حق بود.

این پژوهشگر تاریخ تشیع، فعالیت حاکمین ظالم در آن دوره را در راستای نابودی نمادها و مناسک شیعه دانست و افزود: هدف بنی عباس از جمله متوکل این بود که شیعه دارای هویت متمایز در جامعه نباشد لذا امام هادی (ع) با هدایت شیعیان از طریق نمایندگان و ساختار وکالت، جریان مقاومت در برابر استکبار و استثمار بنی عباس را حفظ و تقویت می کرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به استکبار آمریکا و صهیونیسم، گفت: ما باید امام هادی (ع) را الگوی خود قرار داده و در مقابل آمریکا و صهیونیسم و همدستان منطقه ای آنها بایستیم زیرا آنها به دنبال شکستن جریان مقاومت و ایران هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام هادی(ع) محافظ تشیع و الگوی مبارزه با استکبار

امام هادی(ع) محافظ تشیع و الگوی مبارزه با استکبار