مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 21:452021-02-14اقتصادي

ضرورت برخورد جدی با احیای معدن سرب و روی در قلب جنگل های هیرکانی


احیای معدن راکد سرب و روی و احداث جاده جدید دسترسی به این معدن طی هفته های اخیر باعث نگرانی فعالان محیط زیست و راه اندازی پویش «نه به اکتشاف معدن در قلب البرز مرکزی و گلستانک» توسط تشکل های مردم نهاد شده است.

- احیای معدن راکد سرب و روی و احداث جاده جدید دسترسی به این معدن طی هفته های اخیر باعث نگرانی فعالان محیط زیست و راه اندازی پویش نه به اکتشاف معدن در قلب البرز مرکزی و گلستانک توسط تشکل های مردم نهاد شده است.

یک پژوهشگر محیط زیست ضمن بیان اینکه معدن سرب و روی از خطرناکترین انواع معادن است، تاکید کرد: راه اندازی این معدن و احداث جاده دسترسی به آن آثار مخربی بر تنوع زیستی و اهالی منطقه بر جای خواهد گذاشت.

محمد درویش در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به اینکه معدن راکد سرب و روی در روستای ناصر آباد در قلمرو بخش کجور واقع شده است، اظهار کرد: این منطقه در جوار زون امن گلستانک - که یکی از مهم ترین و راهبردی ترین مناطق حفاظت شده در قلب البرز مرکزی است - قرار دارد و یکی از بکرترین مناطق کشور محسوب می شود چراکه به علت دشوار بودن دسترسی به آن، امن و دست نخورده باقی مانده است.

وی در ادامه با بیان اینکه منطقه حفاظت شده البرز مرکزی به ویژه زون امن گلستانک و منطقه کجور دارای تنوع زیستی بالایی است گفت: گونه های ارزشمندی از جمله مرال، شوکا،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت برخورد جدی با احیای معدن سرب و روی در قلب جنگل های هیرکانی

ضرورت برخورد جدی با احیای معدن سرب و روی در قلب جنگل های هیرکانی