مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 13:102021-02-14سياسي

فناوری «کریسپر» نگرانی ها درباره گیاهان تراریخته را رفع می کند


عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: فناوری های مبتنی بر ویرایش ژنومی مانند «کریسپر» می تواند در رفع برخی نگرانی ها در مورد گیاهان تراریخته موثر واقع شود.

- عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: فناوری های مبتنی بر ویرایش ژنومی مانند کریسپر می تواند در رفع برخی نگرانی ها در مورد گیاهان تراریخته موثر واقع شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از دبیرخانه چهارمین همایش بین المللی و دوازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران، دکتر کسری اصفهانی رییس کارگروه ویرایش ژنومی این همایش با اشاره به شعار این دوره همایش (سده 1400: زیست فناوری برای امنیت غذایی و سلامت) گفت: در این همایش برای اولین بار، پنل ویژه ای به ویرایش ژنومی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: با پیشرفت مهندسی ژنتیک و ظهور و توسعه تکنیک های ویرایش ژنومی، می توان گیاهان را به شیوه ای هدفمند مهندسی کرد که حداقل تغییرات در ژنوم گیاه ایجاد و از وقوع رخدادهای ناخواسته نیز جلوگیری شود.

دکتر اصفهانی با بیان اینکه برش هدفمند و برنامه ریزی شده DNA ژنومی، امکان مهندسی و ویرایش ژنوم را در یک سلول و حتی یک موجود کامل برای دانشمندان فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: ویرایش ژنومی برای کاهش عوارض نقص های ژنتیکی در حیوانات استفاده شده و انتظار می رود ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فناوری «کریسپر» نگرانی ها درباره گیاهان تراریخته را رفع می کند

فناوری «کریسپر» نگرانی ها درباره گیاهان تراریخته را رفع می کند