مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 09:352021-02-14فرهنگي

جای چاپ دستی در جشنواره ها خالی بود/ شرحی بر تکنیک «لینوکات»


هنرمند فعال در حوزه چاپ دستی معتقد است اختصاص یک بخش جشنواره تجسمی فجر ‏باعث دیده شدن بیشتر هنر چاپ دستی می شود، همچنان که جای چاپ دستی سال ها در جشنواره ها خالی بود.

- به گزارش‬ خبرگزاری‬ مهر‬ به‬ نقل‬ از‬ روابط عمومی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، احسان خاکسار ‬هنرمند فعال در حوزه چاپ دستی درباره ‏حضور چاپ دستی برای اولین بار در سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: چاپ ‏دستی بخش جدیدی است که سال ها جای این بخش در جشنواره ها خالی بود.

تعداد زیادی ‏هنرمند در ایران هستند که دارند چاپ را ادامه می دهند، امیدوارم با برگزاری مستمر دوسالانه ها و نمایشگاه هایی که برگزار می شود این هنر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و بیشتر دیده شود؛ اختصاص یک بخش جشنواره ای بزرگ مثل فجر به هنر چاپ دستی باعث ‏دیده شدن بیشتر این هنر می شود.

‎ خاکسار درباره کارگاه آموزشی چاپ دستی با عنوان لینوکات که در سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر طی 2 روز برگزار کرد، توضیح داد: در سیزدهمین جشنواره هنرهای ‏تجسمی فجر قرار است چند ورک شاپ چاپ دستی برگزار شود؛ یکی از این کارگاه ها ورک ‏شاپ چاپ دستی و تکنیک لینوکات است که بیشتر هنرمندان با این تکنیک آشنا هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای چاپ دستی در جشنواره ها خالی بود/ شرحی بر تکنیک «لینوکات»

جای چاپ دستی در جشنواره ها خالی بود/ شرحی بر تکنیک «لینوکات»