مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 07:502021-02-14اقتصادي

تالاب بختگان، بخت ایران است/8 میلیون متر مکعب نیاز آب شرب


تلاب بختگان، بخت ایران است و هر اندازه که حال تالاب های کشور و فارس خوب باشد مشکلات آلودگی هوا و گرد و خاک از بین می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد درویش که به همراه هیئتی از باستانشناسان، کویرنوردان و کارشناسان محیط زیست به شهرستان ارسنجان سفر کرده بود، گفت: اشتباه بزرگ مردم و بعضاً مسئولان در صدور مجوزهای ساخت و ساز بی رویه و خارج از قانون و مقررات زیست محیطی بر بستر و حریم رودها و تالاب ها و دریاچه ها و استحصال بی حساب و کتاب آب از سفره های زیرزمینی نزدیک یا در مسیر تالاب هاست.

وی با ابراز تأسف از حفر چاه و نصب تلمبه در حاشیه تالاب و سد گمبان و … و شست و شوی لباس و فرش و ماشین در کنار این منابع آبی، گفت: اینگونه اقدامات باعث ازبین رفتن زیبایی های تالاب و اکوسیستم حیاتی چنین چشمه های چند هزار ساله می شود، امیدوارم اینگونه اقدامات درسی برای مدیران حوزه زمین، آب، کشاورزی، محیط زیست و منابع طبیعی، بخشداری ها و فرمانداری ها و نهادهای ذیربط باشد که تحت هیچ شرایطی و به هیچ قیمتی اجازه تجاوز به این عرصه های ارزشمند را ندهیم.

درویش با اشاره به کاهش بارندگی در ماه های گذشته از امسال و کاهش شدید حجم ذخایر منابع آبی و بروز مشکلات عدیده زیست محیطی در نتیجه این کم بارانی ها، گفت: نمی توانیم بر اساس بارش مطلوب یک سال برای احیای تال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب بختگان، بخت ایران است/8 میلیون متر مکعب نیاز آب شرب

تالاب بختگان، بخت ایران است/8 میلیون متر مکعب نیاز آب شرب