مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 بهمن 1399 ساعت 06:202021-02-14اقتصادي

قنات تخریب شده از سیل مهردشت لایروبی می شود


لایروبی قنات «دشت مهرآباد» که در اثر سیل شانزدهم آذرماه امسال در ابرکوه تخریب شده بود، در هفته جاری آغاز می شود.

- ایسنا/یزد مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: لایروبی قنات دشت مهرآباد که در اثر سیل شانزدهم آذرماه امسال در ابرکوه تخریب شده بود، در هفته جاری آغاز می شود.

از سال های دور تاکنون قنوات به عنوان شریان اصلی حیات در بخش کشاورزی ابرکوه محسوب می شده و تعداد آن ها در این خطه قریب به 100 رشته بوده که متأسفانه در اثر خشک سالی و کم آبی های شدید در سال های اخیر، بسیاری از آن ها خشکیده و غیرفعال شده است و امروزه تنها تعداد انگشت شماری از این قنوات فعال هستند.

یکی از این قنوات فعال در شهرستان ابرکوه، قنات دشت مهرآباد در بخش بهمن شهر مهردشت بود که با طول 9 کیلومتر و دبی آب 15 لیتر بر ثانیه، پاسخگوی نیاز 170 بهره بردار بود ولیدر جریان سیلاب شانزدهم آذرماه سال جاری، تخریب و مزارع منطقه را به مدت دو ماه از آبیاری بی بهره کرد.

فعالیت مجدد این قنات نیازمند لایروبی و بازگشایی مجدد است که در این باره مهدی غیب الهی مدیر جهادکشاورزی ابرکوه در گفت وگو با خبرنگار ایسنا تصریح می کند: بارندگی و سیل اخیر در شهرستان، دو هزار و 500 متر از طول مسیر این قنات 9 کیلومتری را تخریب کرد و اکنون این قنات نیازمند لایروبی است تا کشاورزان منطقه مجدداً بتوانند از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قنات تخریب شده از سیل مهردشت لایروبی می شود

قنات تخریب شده از سیل مهردشت لایروبی می شود