مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 11:352021-02-13اقتصادي

حفظ بافت قدیم شهرها سرمایه اصلی جذب گردشگران است


حفظ بافت قدیم شهرها خصوصا در شهرهای استان گیلان که اغلب دارای بافت های تاریخی با معماری منحصربه فرد هستند به عنوان سرمایه اصلی جذب گردشگران شهری محسوب می شود.

- ایسنا/گیلان معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: حفظ بافت قدیم شهرها خصوصا در شهرهای استان گیلان که اغلب دارای بافت های تاریخی با معماری منحصربه فرد هستند به عنوان سرمایه اصلی جذب گردشگران شهری محسوب می شود.

ولی جهانی در جمع خبرنگاران از تشدید نظارت ها بر بافت های تاریخی شهرهای گیلان به منظور حمایت از صنعت گردشگری شهری خبر داد و اظهار کرد: مالکین بناهای واقع در بافت قدیمی شهرهای استان گیلان برای ایجاد تغییر و یا اقدام به تعمیر بنای تحت مالکیت خود ابتدا باید استعلام و مجوزهای لازم را از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت نمایند.

وی با تاکید بر اهمیت تحقق صنعت گردشگری شهری و لزوم حفظ و احیای بافت قدیم شهرها گفت: تشدید نظارت بر روند ساخت وساز در محدوده بافت تاریخی در کنار ایجاد فضای مناسب برای جذب گردشگر داخلی و خارجی، می تواند عامل بازتعریف هویت شهری در استان گیلان باشد.

معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: امروزه چندین عامل در انتخاب سکونت گاه توسط گردشگران تأثیرگذارند و یکی از مهمترین عوامل وجود زمینه های سنتی و هنری منطبق با مقاصد گردشگری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفظ بافت قدیم شهرها سرمایه اصلی جذب گردشگران است

حفظ بافت قدیم شهرها سرمایه اصلی جذب گردشگران است