مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 08:102021-02-13پزشكي

هر آن چه که باید درباره تنبلی چشم کودکان بدانیم


یک اپتومتریست در چهارمحال و بختیاری بهترین سن برای انجام غربالگری بینایی را دو تا شش سالگی عنوان کرد و گفت: اگر غربالگری چشم به تعویق افتد و چشم تنبل شود ممکن است کودک با عینک نیز نتواند به درستی ببیند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک اپتومتریست در چهارمحال و بختیاری بهترین سن برای انجام غربالگری بینایی را دو تا شش سالگی عنوان کرد و گفت: اگر غربالگری چشم به تعویق افتد و چشم تنبل شود ممکن است کودک با عینک نیز نتواند به درستی ببیند.

فاطمه آزاد در گفت وگو با ایسنا درخصوص تنبلی چشم اظهار کرد: هر عاملی که باعث شود چشم از خوب دیدن محروم شود، تنبلی چشم نامیده می شود.

وی درخصوص علایم هشدار در مسئله تنبلی چشم در کودکان توضیح داد: معمولا کودک علاقه ای به تماشای تلویزیون نداشته و علت آن نداشتن دید است، چشمان خود را زیاد مالش می دهد، زمانی که در معرض نور آفتاب قرار می گیرد ممکن است یک چشم خود را ببندد و والدین و اطرافیان کودک ممکن است، انحراف در چشم کودک را مشاهده کنند.

آزاد با بیان اینکه اگر تنبلی تنها در یک چشم دیده شود، علامتی ندارد، گفت: از آن جا که کودک با چشم سالم خود امور را انجام می دهد، کسی متوجه این ضعف نشده و در نتیجه خانواده ها ممکن است نسبت به انجام غربالگری چشم فرزند خود اقدام نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر آن چه که باید درباره تنبلی چشم کودکان بدانیم

هر آن چه که باید درباره تنبلی چشم کودکان بدانیم