مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 بهمن 1399 ساعت 06:252021-02-13پزشكي

علت خجالتی بودن کودکان/ چند راهکار طلایی برای کودکان خجالتی


خجالتی بودن کودکان یک نقص نیست بلکه می تواند بیانگر درونگرا بودن آن ها باشد و یکی از مسائلی است که معمولا والدین برای حل آن به مراکز مشاوره مراجعه می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، سید حبیب الله تقوی زاده کارشناس برنامه سلامت روان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص خجالتی بودن کودکان گفت: در واقع یکی از نگرانی های والدینی که کودک خجالتی دارند این است که فرزندشان مهارت های اجتماعی را به پیشرفت کرده و به راحتی می تواند خواسته هایش را بیان کند و با اطرافیان و هم سن و سالانش ارتباط برقرار کند.

تقوی زاده بیان کرد: به طور کلی می توان گفت خجالت به معنی عدم احساس راحتی در یک جمع است بنابراین زمانی که کودکان در یک موقعیت ناآشنا هستند و یا توسط افراد بزرگسال و یا هم سن و سال هایشان مورد توجه و یا قضاوت قرار می گیرند دچار احساس شرم و ترس و اضطراب می شوند.

وی تصریح کرد: کودکان خجالتی انواع مختلفی دارند برخی از آن ها توانایی برقراری ارتباط اولیه را ندارند و اگر طرف مقابلشان برای شروع ارتباط پیش قدم شود به راحتی با او ارتباط برقرار می کنند، اما برخی از کودکان برای ارتباط برقرار کردن با دیگران اشتیاقی ندارند و ترجیح می دهند که خود به تنهایی بازی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت خجالتی بودن کودکان/ چند راهکار طلایی برای کودکان خجالتی

علت خجالتی بودن کودکان/ چند راهکار طلایی برای کودکان خجالتی