مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 بهمن 1399 ساعت 15:002021-02-12فرهنگي

زمینه آشنایی با چاپ دستی در جشنواره «تجسمی فجر» فراهم شد


مهدی گودینی هنرمند فعال در چاپ دستی درباره تأثیر جشنواره تجسمی فجر بر آشنایی مردم و دانشجویان با هنر چاپ دستی توضیحاتی ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازنبود شرایط کار هم برای ما بهتر می شد و هم می توانستیم در کلاس مشارکت بیشتری از شرکت کنندگان بگیریم که الان به دلیل حفظ فاصله اجتماعی این امکان فراهم نیست.

گودینی درباره اهمیت این هنر در جامعه گفت: چون اثر به تعدادی تکثیر می شود، در نتیجه آثار هنری ارزان تر به دست مخاطب می رسد.

در چاپ دستی، از نمونه به تعداد محدودی چاپ گرفته و کلیشه چاپ از بین می رود که این باعث می شود هنر در جامعه اصیل رایج باشد و فرهنگ تصویری گسترش یابد.

وی بیان کرد: گسترش این هنر در جامعه، نسبت به 10 سال پیش خیلی بهتر شده و معمولاً در طول سال چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی از آثار چاپ دستی برگزار می شود.

کارگاه عیدی سازی که در جشنواره فجر جریان دارد، خیلی به این موضوع کمک می کند و بسیاری مشتاق هستند تا با مفهوم خود عیدی سازی آشنا شوند.

این هنرمند درباره درآمد این هنر اظهار کرد: درآمد آن نسبت به نقاشی خیلی بهتر است زیرا هم جنبه جدیدسازی دارد و هم به دلیل تکثیر قیمتش کمتر می شود و مردم بهتر می توانند آن را تهیه کنند.

وی در پایان درباره تأثیر جشنواره تجسمی بر آشنایی مردم با این هنر بیان کرد: به نظر من تأثیر این توجه بسیار خوب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمینه آشنایی با چاپ دستی در جشنواره «تجسمی فجر» فراهم شد

زمینه آشنایی با چاپ دستی در جشنواره «تجسمی فجر» فراهم شد