مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 بهمن 1399 ساعت 14:452021-02-10بين الملل

نشانه های افول نقش ترکیه در جهان عرب/ راز گرایش اردوغان به سوی تل آویو


ورود مصر به پرونده آشتی میان فتح و حماس و میزبانی دور جدید مذاکرات برای ترتیب بیت داخلی فلسطینی و از دست دادن دولت وفاق لیبی، همگی نشانه افول نقش ترکیه در جهان عرب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب در مطلبی در رای الیوم آورده است: همزمانی با نشستن اولین هواپیمای مسافربری رژیم صهیونیستی در فرودگاه استانبول ترکیه پس از 10 سال، با انتخاب شورای ریاستی و نخست وزیر لیبی در پایان نشست گفتگوی لیبی در ژنو شاید تصادفی باشد اما نشان دهنده تغییر شتابزده مواضع رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه است.

این در شرایطی است که سیاست خارجی دولت اردوغان در منطقه نتایج معکوس به دنبال داشته است و موجبات انزوای ترکیه را فراهم آورده است.

از دست رفتن متحدان اردوغان در لیبی نکته قابل توجه این است که همه متحدان اردوغان در لیبی از جمله فائر السراج رییس شورای ریاستی و فتحی باشاغا وزیر کشور و صالح النمروش درترکیب دولتی جدید لیبی جایگاه خود را از دست دادند که بدان مفهوم است که دولت وفاق لیبی به عنوان متحد ترکیه که پیمانهای راهبردی اقتصادی و ترسیم مرز دریایی با آنکارا امضا کرده است هم مشروعیت بین المللی خود را از دست داده است و هم دیگر نماینده منطقه غرب که طرابلس پایتخت آن است، نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشانه های افول نقش ترکیه در جهان عرب/ راز گرایش اردوغان به سوی تل آویو

نشانه های افول نقش ترکیه در جهان عرب/ راز گرایش اردوغان به سوی تل آویو