مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 بهمن 1399 ساعت 17:252021-02-07سياسي

محاکمه بین المللی عمر البشیر نزدیک است؛ سفر هیئت دادگاه لاهه به سودان


هیئت دادگاه کیفری بین المللی رایزنی های خود را در خارطوم با مسؤولان سودانی درباره محاکمه مظنونان بین المللی از جمله عمر البشیر، رییس جمهوری مخلوع این کشور آغاز کرد.

- محاکمه بین المللی عمر البشیر نزدیک است؛ سفر هیئت دادگاه لاهه به سودان هیئت دادگاه کیفری بین المللی رایزنی های خود را در خارطوم با مسؤولان سودانی درباره محاکمه مظنونان بین المللی از جمله عمر البشیر، رییس جمهوری مخلوع این کشور آغاز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت العین الاخباریه، هیئت که امروز به ریاست فاکیسو موشوشوکو، معاون دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی وارد خارطوم شد با عمر قمر الدین، وزیر خارجه سودان و نصر الدین عبدالباری وزیر دادگستری این کشور امضای یادداشت تفاهم همکاری بین دو طرف در خصوص مسائل مطرح شده در دادگاه کیفری را بررسی کرد.

همکاری مربوطه درباره نحوه حضور عمر البشیر، عبدالرحیم محمد حسین، وزیر دفاع دولت او و احمد هارون در برابر دادگاه کیفری بین المللی برای محاکمه به اتهامات ارتکاب جرایم جنگی و کشتار گروهی در دارفور است.

عمر البشیر از سال 2008 به اتهام ارتکاب جرایم جنگی در دارفور مظنون دادگاه کیفری بین المللی است.

در اکتبر فاتو بنسودا، دادستان دادگاه کیفری بین المللی به خارطوم سفر کرد و سودان در آن زمان سه پیشنهاد از جمله تاسیس دادگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محاکمه بین المللی عمر البشیر نزدیک است؛ سفر هیئت دادگاه لاهه به سودان

محاکمه بین المللی عمر البشیر نزدیک است؛ سفر هیئت دادگاه لاهه به سودان