مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 10:402021-02-06اقتصادي

کلنگ زنی چهارمین بند سرشاخه گیر در خیرودکنار نوشهر


در هفتمین روز از دهه فجر، کلنگ ساخت چهارمین بند سرشاخه گیر نوشهر در روستای خیرودکنار این شهرستان به زمین زده شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران-نوشهر، در هفتمین روز از دهه مبارک فجر ، کلنگ ساخت چهارمین بند سرشاخه گیر نوشهر در روستای خیرودکنار این شهرستان به زمین زده شد.

عبدالرضا سنگاری در این آیین اظهار کرد: برای ساخت این بند مشبک حدود 50 میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه رودخانه خیرود یکی از رودخانه های طغیانی منطقه به حساب می آید، ادامه داد: این آبراهه 23 کیلومتر طول دارد که دبی 100 ساله آن 340 مترمکعب بر ثانیه است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر احداث این بند را چهارمین بند سرشاخه گیر نوشهر اعلام کرد و افزود: تاکنون بر روی رودخانه های نیرنگ، ماشلک و کرکرود سر این سرشاخه گیر ها احداث شد که می تواند در مواقع سیلابی مانع از خسارت بیشتر به مناطق شهری و روستایی شود.

  سنگاری سطح حوزه رودخانه خیرود را 21 هزار و 300 هکتار اعلام کرد و افزود: برای ساخت این سرشاخه گیر حجم عملیات خاکبرداری 3 هزار و 600 مترمکعب و حجم بتن ریزی نیز 1 هزار و 800 مترمکعب پیش بینی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلنگ زنی چهارمین بند سرشاخه گیر در خیرودکنار نوشهر

کلنگ زنی چهارمین بند سرشاخه گیر در خیرودکنار نوشهر