مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 بهمن 1399 ساعت 11:252021-02-05بين الملل

ضرب شصت بایدن به دوستان ترامپ در خلیج فارس


جو بایدن در روزهای اخیر دو تصمیم مهم درباره روابط آینده ایالات متحده با برخی همپیمانان آمریکا در منطقه خلیج فارس گرفته که بیش از همه بر دو کشور امارات و عربستان تاثیر می گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، در شرایطی که دانلد ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود به بهره کشی از متحدانش در منطقه خلیج فارس مشغول بود، به نظر می رسد سیاست دولت جدید آمریکا در خاورمیانه کمترین نزدیکی را به رییس جمهوری پیشین ایالات متحده دارد.

ترامپ درست در آخرین روز حضور در کاخ سفید در فرمانی اجرایی تعرفه واردات آلومینیوم را از امارات متحده عربی به صفر رساند و کمک کرد سومین صادرکننده این فلز به ایالات متحده پس از چین و روسیه به سودی سرشار از راه کاهش تعرفه برسد.

در عوض، صنعت جنگ افزارسازی آمریکا یک قرارداد بزرگ با شیخ نشین امارات بست و قرار شد 50 فروند جت جنگنده F-35 لاکهید مارتین به این کشور حاشیه خلیج فارس فروخته شود.

در حالی که هنوز صفر شدن تعرفه صادرات آلومینیوم امارات به آمریکا هنوز اجرایی نشده بود، بایدن دستور داد این تعرفه به همان رقم پیشین 10 درصد بازگردد؛ ضربه ای بزرگ به صنعت تولید آلومینیوم امارات متحده عربی که حدود 14 درصد صادرات غیر نفتی آن را تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرب شصت بایدن به دوستان ترامپ در خلیج فارس

ضرب شصت بایدن به دوستان ترامپ در خلیج فارس