مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 13:202021-02-03فرهنگي

انتشار قطعه ای با همنوازی سازهای کوبه ای + صوت


دومین قطعه پروژه موسیقایی «همساز» با رنگ و لهجه ای متفاوت و با نگاهی به سازهای کوبه ای مناطق مختلف ایران تنظیم و منتشر شد.

- دومین قطعه پروژه موسیقایی همساز با رنگ و لهجه ای متفاوت و با نگاهی به سازهای کوبه ای مناطق مختلف ایران تنظیم و منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمید قنبری پژوهشگر موسیقی و طراح پروژه همساز درباره جزییات دومین قطعه موسیقایی همساز تصریح کرد: این قطعه به همنوازی تنبک و ناقارا اختصاص دارد و نوازندگی ساز ناقارا توسط وحید اسداللهی، نوازنده ناقارا و دایره آذری انجام شده است.

این قطعه علاوه بر ارائه رنگ و لحن و فضای موسیقایی خاص به واسطه همنوازی تنبک و ناقارا، به تنوع صوتی و تفاوت تکنیک های نوازندگی سازها در مناطق مختلف ایران اشاره دارد.

قنبری همچنین درباره علت طرح این ایده اظهار کرد: ایده همساز از یک حسرت همیشگی برای دیدن صمیمت بین اعضای جامعه و گفتگوی دوستانه برای حل اختلاف نظرها و پذیرش سلیقه های مختلف برآمده است.

بیان سحرانگیز هنر همواره جذاب بوده است و این تصور را برای مخاطبان ایجاد می کند که وارد جهانی شده اند که قواعد آن با جامعه بیرونی تفاوت های ریشه ای دارد.

این کارشناس و پژوهشگر موسیقی همدلی، همراهی و هم اندیشی را بنیان همنوازی های پروژه همساز اعلام کرد و افزود: محصول این همنوازی ها که با تکیه بر هنر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار قطعه ای با همنوازی سازهای کوبه ای + صوت

انتشار قطعه ای با همنوازی سازهای کوبه ای + صوت