مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 20:352021-02-02پزشكي

الماس سرخ، معجزه طبیعت در آذربایجان/ کوچولوهای قدرتمند؛ قوی ترین میوه جهان


تولید و پرورش گیاه« گوجی بری» یکی از سوپر فود های پرخاصیت جهان که در دنیا به «الماس سرخ» مشهور است سالیان سال در انحصار غربی ها بود و حالا در ایران کشت و صادر می شود.

- خبرگزاری فارس - معصومه درخشان: گیاه گوجی بری که در دنیا به الماس سرخ مشهور است توسط  دکتر سیما خدایی متخصص  گیاه پزشکی و بیماری شناسی گیاهی و یکی از فعالان اقتصاد مقاومتی  در استان آذربایجان شرقی تولید و تکثیر می شود.

سیما خدایی، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته گیاه پزشکی و مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را در رشته بیماری شناسی گیاهی به پایان رسانده و در حال حاضر پژوهشگر پسا دکترای دانشگاه تبریز با گرایش قارچ شناسی است.

این بانوی پرتلاش در حال حاضر یکی از فعالان عرصه اقتصاد مقاومتی بوده و فعالیت  خود را در تخصصی که کسب کرده آغاز نموده و مطمئنا کاری که همراه با تحصیلات تخصصی باشد زودتر به اهداف و چشم اندازهای تعیین شده دست پیدا می کند.

  خدایی که متخصص گیاهان دارویی است در گفت وگو با خبرنگار فارس پوشش گیاهی ایران را از نظر دارویی جزو ذخایر بسیار خوب ذکر کرد و افزود: کشورما از نظر جاذبه های طبیعی و پوشش گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی دارد و نمی توان این موضوع را نادیده گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الماس سرخ، معجزه طبیعت در آذربایجان/ کوچولوهای قدرتمند؛ قوی ترین میوه جهان

الماس سرخ، معجزه طبیعت در آذربایجان/ کوچولوهای قدرتمند؛ قوی ترین میوه جهان