مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 05:552021-02-01پزشكي

رد پای پررنگ فقر در مساله رواج کودک همسری


بر اساس پژوهش های گوناگون در حوزه های اجتماعی پزشکی و غیره کودک همسری دارای پیامدهای اجتماعی بسیاری است و تأثیرات زیادی به لحاظ فیزیولوژیک پزشکی، - ایسنا/مازندران بر اساس پژوهش های گوناگون در حوزه های اجتماعی پزشکی و غیره کودک همسری دارای پیامدهای اجتماعی بسیاری است و تأثیرات زیادی به لحاظ فیزیولوژیک پزشکی، مباحث مربوط به زایمان و غیره بر فرد دارد؛ پیامدهای این پدیده هم بر خود فرد تاثیر نامطلوب می گذارد و هم بر جامعه و یک عامل مهم آن می تواند فقر باشد.

ازدواج کودکان یا کودک همسری نوعی ازدواج رسمی یا غیررسمی است که که در آن فرد پیش از رسیدن به 18 سالگی وارد پیمان زناشویی می شود؛ حداقل سن ازدواج تعیین شده در قانون در بسیاری از حوزه های قضایی 18 سال است، خصوصاً در مورد دختران و حتی بعضاً قرار داشتن در 18 سالگی نیز شامل قانون مذکور می شود.

عموماً عبارت کودک همسری در مورد کودکان دختری به کار می رود که با مردان بزرگسال به خاطر اجبار حاصل از سنت های قومی یا مشکلات اقتصادی خانواده، ازدواج می کنند.

علی ابراهیمی استاد حقوق و فقیه دانشگاه مازندران در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد:بحث کودک همسری در دو سال اخیر پررنگ شده و بسیاری از افراد به آن می پردازند؛ بر اساس اطلاعات به دست آمده پژوهش های اجتماعی که در طول چند سال اخیر در ایران انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای پررنگ فقر در مساله رواج کودک همسری

رد پای پررنگ فقر در مساله رواج کودک همسری