مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 بهمن 1399 ساعت 12:302021-01-31سياسي

جزییات چهارمین دادگاه جرایم سیاسی


امروز یکشنبه 12 بهمن در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی دو پرونده سیاسی و مطبوعاتی رسیدگی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات از رسیدگی به چهارمین پرونده جرم سیاسی خبر داد و گفت: محمدعلی وکیلی که در ضمن مدیر مسئول روزنامه ابتکار هم بود به اتهام نشر اکاذیب به قصد اصلاح امور کشور محاکمه و با اکثریت آراء متهم مجرم شناخته نشد.

احمد مومنی راد اظهارداشت: امروز (یکشنبه 12 بهمن) در شعبه 9 دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی دو پرونده سیاسی و مطبوعاتی رسیدگی شد.

وی ادامه داد: در پرونده جرم سیاسی محمدعلی وکیلی، هیات منصفه جرایم سیاسی باتفاق با اکثریت آراء متهم را مجرم ندانست.

مومنی راد افزود: همچنین در پرونده دیگری هیات منصفه دادگاه مطبوعات، مدیر مسئول روزنامه ایران را به اتهام نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آراء متهم را مجرم دانست و با اکثریت آراء متهم را مستحق تخفیف ندانست.

گفتنی است که قانون جرم سیاسی در راستای پیشبرد عدالت قضایی و صیانت از حقوق عامه مشتمل بر 6 ماده در جلسه علنی 20 اردیبهشت سال 1395 دوره نهم مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید اما اجرای این قانون که از 16 خرداد سال 1395معطل مانده بود، پس از تصدی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در منصب ریاست قوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات چهارمین دادگاه جرایم سیاسی

جزییات چهارمین دادگاه جرایم سیاسی