مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 09:552021-01-30بين الملل

بازگشت گشتی های وهابی به مناطق شیعه نشین عربستان


گشتی های هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی بار دیگر در مناطق شیعه نشین شرق عربستان به راه افتاده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، منابع داخلی در شهر قطیف در شرق عربستان، از بازگشت گشتی های نهاد موسوم به هیأت امر به معروف و نهی از منکر که دارای عقاید تند وهابی و سلفی هستند، به این شهر خبر دادند.

به نوشته وبگاه مرآه الجزیره ، اهالی قطیف بازگشت این گشتی ها را که از آن ها با عنوان پلیس دینی نیز یاد می شود، تحریک عامدانه مردم می دانند.

پیش از این در 25 اکتبر 2020، عبدالرحمن السند فرمانده کل گشتی های هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان به همراه سعود بن نایف امیر منطقه الشرقیه در راستای آغاز طرح موسوم به صلاه النور در محله های شهر قطیف اقدام به گشت زنی کردند.

طبق این طرح مأموران سعودی مغازه داران را مجبور می کنند تا به هنگام نماز، تعطیل کرده و در نماز جماعت شرکت کنند که به گفته اهالی این اقدام با روح دین اسلام همخوانی ندارد.

بازگشت گشتی های وهابی آن هم به مناطق شیعه نشین عربستان، پس از آن صورت می گیرد که محمد بن سلمان چند سالی است بساط این گشتی ها را به بهانه تسامح دینی و در جهت چشم انداز 2030 جمع کرده و به جای هیأت امر به معروف و نهی از منکر اداره هیأت سرگرمی را راه انداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت گشتی های وهابی به مناطق شیعه نشین عربستان

بازگشت گشتی های وهابی به مناطق شیعه نشین عربستان