مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 بهمن 1399 ساعت 07:552021-01-30سياسي

باتوجه به قدمت تاریخی مان هنوز لباس ملی نداریم/ لباس اقوام مخاطب ندارد


پروانه امیریان، پژوهشگر لباس اقوام گفت: باید با استفاده از المان های پوشش اقوام، «لباس ملی» را طراحی کنیم لباسی که دارای هویتی از تمامی اقوام باشد تا ایران هم صاحب «لباس ملی» شود.

- پروانه امیریان، پژوهشگر لباس اقوام گفت: باید با استفاده از المان های پوشش اقوام، لباس ملی را طراحی کنیم لباسی که دارای هویتی از تمامی اقوام باشد تا ایران هم صاحب لباس ملی شود.

پروانه امیریان پژوهشگر و کارشناس حوزه لباس اقوام در گفت وگو با به حوزه لباس اقوام ضربه زده زیرا نیازی در این بخش احساس نمی شود وقتی هم نیاز نباشد برای تهیه این نوع پوشش اقدامی نمی شود.

از همین رو، با توجه به این که مُد غربی به وفور است، مخاطب به سمت لباس اقوام نمی رود.

امیریان با اشاره به نبود لباس ملی گفت: امیدوارم حمایت دولتی نسبت به لباس اقوام صورت بگیرد تا بتوانیم با استفاده از المان های پوشش اقوام، لباس ملی را طراحی کنیم لباسی که هویتی از تمامی اقوام داشته باشد تا ایران صاحب لباس ملی شود زیرا با این قدمت تاریخی ما هنوز لباس ملی نداریم.

شاید در ادوار تاریخی در دوره های قاجاریه، صفویه و… پوششی به عنوان لباس ملی در آن دوران بوده است اما امروزه ما لباس ملی نداریم و باید راهی را در این زمینه بگشاییم و لباس ملی مان را طراحی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باتوجه به قدمت تاریخی مان هنوز لباس ملی نداریم/ لباس اقوام مخاطب ندارد

باتوجه به قدمت تاریخی مان هنوز لباس ملی نداریم/ لباس اقوام مخاطب ندارد