مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 07:202021-01-28سياسي

توسعه علوم انسانی اسلامی یک رسالت بر دوش دانشگاه ها است


نماینده ولی فقیه در هرمزگان یکی از اصلی ترین کارکردهای جامعه دانشگاهی در گام دوم انقلاب اسلامی را توسعه علوم انسانی اسلامی دانست و گفت: این رسالت باید از سوی نخبگان و فرهیختگان این عرصه به خوبی پیگیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام دکتر محمد عبادی زاده در دیدار با عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی و پروفسور احسان کامرانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان اظهار کرد: گام دوم انقلاب اسلامی، مجموعه رسالت هایی را بر دوش آحاد جامعه و بخصوص بر دوش قشر فرهیخته دانشگاهی قرار داده است که بتواند با الهام گیری از علوم اسلامی و معارف دینی، علوم انسانی اسلامی را که عمدتا تولیدیافته مکتب غرب است، بومی سازی و اسلامی سازی کند.

وی با تصریح بر این که اسلام منطق و برهان کاملی از اندیشه و دانش را در خود دارد، افزود: ایجاد تمدن نوین اسلامی به مجموعه مولفه هایی نیازمند است که یکی از آنها علوم انسانی اسلامی و ترویج یافته در جامعه است که بتواند تمام ابعاد فکری و پرسش های نسل امروز را پاسخ داده و آنان را به سوی سعادت رهنمون سازد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ادامه داد: قرآن کریم یک دانشنامه عظیم پیش روی جامعه دانشگاهی ما است و استخراج علوم مختلف از این کلام وحی در گذر زمان به دست علمای فراوان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه علوم انسانی اسلامی یک رسالت بر دوش دانشگاه ها است

توسعه علوم انسانی اسلامی یک رسالت بر دوش دانشگاه ها است