مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 05:202021-01-28اقتصادي

در تزریق واکسن عجله نکنیم


موضوع تزریق یا عدم تزریق واکسن همچنین تزریق چه نوعی از واکسن، چالش جدی این روزهای کرونایی است که ذهن ها را بسیار به خود مشغول کرده است.

- دکترای تخصصی بیوتکنولوژی دارویی درباره انواع واکسن های کشف شده در دنیا تا به امروز گفت: حدود یک سال است که ویروس کووید19 وارد کشورمان شده است و بازگشت به حالت طبیعی به موفقیت واکسن ها وابسته است.

  احمد غلامی در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز با اشاره به سرعت شگفت انگیز تولید واکسن اظهار داشت: سرعت تولید واکسن صاحب رکورد شده است چرا که در حالت عادی تولید یک واکسن تا رسیدن به فاز انسانی معمولاً بین 3 تا 9 سال طول می کشد.

  وی افزود: تاکنون 69 واکسن به مرحله بالینی رسیده که 26 مورد به فاز 2 و 3 کلینیکال ترایال رسیده است، همچنین به جز این 85 واکسن دیگر هم در مرحله پیش بالینی است.

  این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مراحل آزمایش واکسن را شامل مرحله پیش بالینی، فاز اول: سلامت، آزمایش بر گروه کوچک، مرحله تعیین دوز، فاز دوم: آزمایش بر گروه های چند صد نفره، مرحله بررسی اثربخشی و سلامت، فاز سوم: آزمایش بر گروه های چند هزار نفری مرحله چهارم مقایسه با پلاسبو، بررسی درصد اثربخشی، مرحله تایید محدود و تایید نهایی، فاز چهارم: بررسی های پس از فروش عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در تزریق واکسن عجله نکنیم

در تزریق واکسن عجله نکنیم