مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 بهمن 1399 ساعت 02:352021-01-27بين الملل

مواضع ناهمگون غرب علیه بازداشت آلکسی ناوالنی؛ از انغعال تا تهدید به تحریم


بازداشت منتقد سیاسی روس در هفته گذشته به دستاویزی برای مقامات غربی تبدیل شد تا با ادعای حمایت از حقوق بشر و اصول دموکراسی سران کاخ کرملین را مورد هجمه سیاسی و تبلیغاتی خود قرار دهند.

- گروه بین الملل - شبنم شکوهی: بامداد دوشنبه هجدهم ژانویه / 29 دیماه خبر بازگشت منتقد سیاسی روس، آلکسی ناوالنی ، به کشور روسیه در صدر اخبار رسانه های جهان قرار گرفت.

این منتقد روس که پنج ماه پیش (21 آگوست 2021) به دلیل بدحالی و اغمای ناشی از مسمومیت ادعایی با نوع خاصی از گاز اعصاب موسوم به نوویچوک از شهر امسک در روسیه به برلین آلمان منتقل شد تا تحت مداوا قرار گیرد؛ پس از گذراندن دوره نقاهت خود و در بازگشت به کشورش بامداد دوشنبه (هجدهم ژانویه) به محض ورود به فرودگاه شرمتیوو مسکو بازداشت شد.

بازداشت و حبس این چهره سیاسی اپوزیسیون از سوی پلیس روسیه و اعتراضاتی که متعاقب این بازداشت در بسیاری از شهرهای روسیه برپا شد، به دستاویزی برای رسانه ها و مقامات غربی بدل شد تا با ادعای حمایت از حقوق بشر و اصول دموکراسی بار دیگر سران کاخ کرملین را مورد هجمه تبلیغاتی- رسانه ای و همچنین فشار افکار عمومی قرار دهند.

البته باید گفت که جنجال آفرینی رسانه ای غرب بر سر مسمومیت ادعایی مخالفان دولت روسیه با گاز اعصاب تنها به آلکسی ناوالنی محدود نمی شود: سه سال پیش نیز (در ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواضع ناهمگون غرب علیه بازداشت آلکسی ناوالنی؛ از انغعال تا تهدید به تحریم

مواضع ناهمگون غرب علیه بازداشت آلکسی ناوالنی؛ از انغعال تا تهدید به تحریم