مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 16:002021-01-27ورزشي

گام هایی برای ثبت کشتی با چوخه در آیسسکو و یونسکو


رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی گفت: گام هایی برداشته شده تا بتوانیم کشتی با چوخه را در آیسسکو و یونسکو ثبت بین المللی داشته باشیم تا فعالیت این رشته اصیل را در رویدادهای بین المللی شاهد باشیم.

- محمدتقی امیری خراسانی، رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محل، امروز در جلسه شورای ورزش و جوانان شهرستان قوچان که در مجاورت استادیوم 5000 نفری شهید شوشتری و در فضای آزاد برگزار شد، عنوان کرد: فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی در دو بخش ورزش روستایی و عشایری و بازی های بومی و محلی فعالیت دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه استعدادهای فراوانی در سطح روستاها و مناطق عشایری وجود دارد، سعی بر این است بر اساس سیاست های جدیدی که در وزارت ورزش و جوانان است، با فدراسیون هایی که در رشته های تخصصی فعالیت دارند تفاهم نامه ای برای هم افزایی در مسابقات روستایی و عشایری و استعدادیابی منعقد شود و در مرحله بعدی در بخش استعداد پروری، قهرمان پروری در فدراسیون های تخصصی مؤثر باشد.

امیری خراسانی با بیان اینکه کشتی با چوخه یکی از ورزش هایی است که ریشه در فرهنگ و مذهب دارد، گفت: کشتی با چوخه ثبت ملی است و مصوب شد دبیرخانه دائمی میراث فرهنگی ناملموس ورزش های سنتی و بازی های بومی محلی در فدراسیون تشکیل شود و در جل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام هایی برای ثبت کشتی با چوخه در آیسسکو و یونسکو

گام هایی برای ثبت کشتی با چوخه در آیسسکو و یونسکو