مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 15:252021-01-27پزشكي

مشاور عالی وزیر بهداشت: تاثیر پایین شیمی درمانی در درمان سرطان


مشاور عالی وزیر بهداشت با انتقاد از نبود نظارت جدی در حوزه درمان سرطان در کشور، عنوان کرد: سالانه حدود 300 میلیارد تومان صرف داروهای شیمی درمانی می شود که نه طول عمری به بیمار سرطانی اضافه می کند و نه تاثیری در ارتقای کیفیت زندگی او دارد.

البته این تذکرات بارها مطرح شده ولی متاسفانه هیچ زمان کنترل و نظارت دقیقی بر تجویز و مصرف این داروها صورت نگرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد اسماعیل اکبری در بخش دیگری از نشست خبری خود، در رابطه با وضعیت درمان سرطان در کشور، اظهار کرد: 49 درصد درمان سرطان با جراحی، 40 درصد با رادیوتراپی و جراحی باهم و تنها 11 درصد از طریق شیمی درمانی انجام می شود، این در حالیست که گرانترین و بیشترین هزینه ها در حوزه شیمی درمانی صرف می شود.

وی ادامه داد: با وجود تاثیر پایین شیمی درمانی در درمان سرطان تقریبا 300 میلیارد تومان در سال برای شیمی درمانی در کشور هزینه می شود که از نظر بنده به عنوان متخصص سرطان کمکی به مردم نمی کند.

وی هدف از درمان سرطان را دو مسئله افزایش طول عمر و افزایش کیفیت زندگی بیماران عنوان کرد و گفت: به غیر از سرطان خون که شیمی درمانی جایگاه اول درمانی را دارد، در سایر سرطان ها، جراحی درمان اصلی محسوب شده و شیمی درمانی و رادیوتراپی به عنوان درمان های جانبی محسوب می شوند، علاوه بر این شیمی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاور عالی وزیر بهداشت: تاثیر پایین شیمی درمانی در درمان سرطان

مشاور عالی وزیر بهداشت: تاثیر پایین شیمی درمانی در درمان سرطان