مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 12:402021-01-27فناوري

نقص های ژنتیکی بیماران با سرعت شناسایی می شود


محققان موفق به توسعه ابزاری برای تشخیص عوامل مؤثر بر مشکلات ژنتیکی بیماران شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، تلاش های زیادی برای توسعه دستگاه های توالی یابی نسل جدید انجام شده، با این حال هنوز داده کاوی اطلاعات استخراج شده از این دستگاه ها یک چالش بزرگ برای دانشمندان حوزه توالی یابی و ژنتیک است.

دلیل این امر نیاز به کاوش و تفسیر داده های توالی یابی بوده که این موضوع یکی از نقاط همگرایی میان علم ژنتیک و فناوری اطلاعات است.

یک استارت آپ ایرانی این چالش را با نگارش یک برنامه به نام ویدا (WEDA) حل کرده است، برنامه ای که برای کاوش داده های اگزوم طراحی شده است.

برنامه ویدا قادر است چندین داده اگزوم را همزمان و تنها در چند ساعت کاوش کند و این ویژگی آن را به یک ابزار بسیار قدرتمند برای یافتن داده های خام اگزوم تبدیل کرده است.

شهریار علوی مدیر فنی این استارت آپ گفت: این محصول از همگرایی علم ژنتیک و فناوری اطلاعات به وجود آمده است که با استفاده از آن می توان نقص های ژنتیکی بیمار را شناسایی کرد.

برای این کار ما از بیمار نمونه خون دریافت می کنیم و این نمونه با استفاده از نسل جدید توالی یابی ها مورد بررسی قرار می گیرد تا اطلاعات ژنوم بیمار استخراج شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقص های ژنتیکی بیماران با سرعت شناسایی می شود

نقص های ژنتیکی بیماران با سرعت شناسایی می شود