مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 11:052021-01-27اقتصادي

کمک روسیه برای اخذ مجوز مذاکرات تجارت آزاد ایران و اوراسیا


رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اخذ مجوز سران کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران برای آغاز مذاکرات تجارت آزاد گفت: از پوتین برای پیگیری اخذ مجوز مذاکرات تجارت آزاد بین ایران و روسیه تشکر می کنم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حمید زادبوم امروز در همایش اقتصادی ایران و اوراسیا که در مرکز همایش های رایزن برگزار شد، گفت: در حال حاضر موضوع پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیا مطرح نیست، زیرا فعلا همگرایی بین اقتصاد ایران و 5 کشور عضو این اتحادیه اقتصادی فراهم نشده است ضمن اینکه اتحادیه اوراسیا به مانند اتحادیه اروپا نیست که تمامی الزامات گمرکی و بازرگانی آن هماهنگ شده باشد.

  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در کمتر از یک ماه آینده مذاکرات تجارت آزاد با اوراسیا را آغاز خواهیم کرد، افزود: مقدمات فنی این مهم توسط سازمان توسعه تجارت ایران فراهم شده اما بخش مهمی از آن که فضای اطراف موافقت نامه و دانش بخش خصوصی و دولتی در بخش موافقت نامه های تجارت است فراهم نشده است.

  وی بیان داشت: بجز موافقتنامه تجارت آزاد با سوریه هیچ تجربه مشابهی در این زمینه نداشته ایم و لذا در بخش دولتی و همچنین تجار ما در بخش خصوصی چنین تجربه ای در زمینه تجارت آزاد نداشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک روسیه برای اخذ مجوز مذاکرات تجارت آزاد ایران و اوراسیا

کمک روسیه برای اخذ مجوز مذاکرات تجارت آزاد ایران و اوراسیا