مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 10:102021-01-27بين الملل

ژنرال آویو کوخاوی: به ایران هوا نرسانید تا خفه شود


آویو کوخاوی ، رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل در اظهاراتی کم سابقه با تهدید تلویحی دولت جو بایدن برای بازگشت به برجام گفت بازگشت آمریکا به برجام هم از نظر عملیاتی و هم از نظر راهبردی برای اسراییل و دیگر کشورهای منطقه بد خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، عصرایران به نقل از وب سایت تایمز اسراییل نوشت: ژنرال کوخاوی که دیروز (سه شنبه) در کنفرانس سالانه موسسه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو - که امسال به صورت مجازی برگزار شده - سخن می گفت به دولت بایدن نسبت به بازگشت احتمالی به برجام هشدار داد و گفت بازگشت دوباره آمریکا به برجام یک تهدید غیرقابل قبول خواهد بود و منجر به تشدید رقابت تسلیحات هسته ای در منطقه خواهد شد.

او گفت: بازگشت به توافق هسته ای سال 2015 یا حتی توافقی مشابه که از جنبه های مختلف بهبود یافته باشد از نقطه نظر عملیاتی و استراتژیک، بد یا اشتباه است.

این ژنرال اسراییلی با انتقاد از برجام گفت: اگر برجام هنوز زنده بود ایران تا به حال توانسته بود به سمت تولید سلاح اتمی پیش برود زیرا به گفته او برجام فاقد محدودیت ها و نظارت کافی برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتمی بود.

او همچنین از آماده سازی طرح های حمله نظامی به ایران در صورت پیشرفت برنامه هسته ای این کشور خبر داد و گفت این طرح ها را آماده کرده و روی میز تصمیم گیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژنرال آویو کوخاوی: به ایران هوا نرسانید تا خفه شود

ژنرال آویو کوخاوی: به ایران هوا نرسانید تا خفه شود