مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 08:452021-01-27بين الملل

ناسا تاریخ پرتاب بعدی استارلاینر را تعیین کرد


ناسا و بویینگ برای دومین پرتاب فضاپیمای استارلاینر (Starliner) که به منظور پرتاب فضانوردان به فضا از خاک آمریکا طراحی شده تاریخ 25 مارس را تعیین کرده اند.

- ناسا و بویینگ برای دومین پرتاب فضاپیمای "استارلاینر"(Starliner) که به منظور پرتاب فضانوردان به فضا از خاک آمریکا طراحی شده تاریخ 25 مارس را تعیین کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، ناسا در سال 2010 برنامه خدمه تجاری(CCP) خود را آغاز کرد؛ برنامه ای که سعی در ساخت سفینه های فضایی جدید با قابلیت حمل و ارسال انسان به فضا داشت تا به وابستگی آمریکا به کپسول های سایوز روسیه برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) پایان دهد.

ناسا تصمیم گرفت به جای اینکه خودش این کار را انجام دهد، طراحی، تحقیق و توسعه و ساخت این فضاپیماها را به شرکت های تجاری فضایی مانند اسپیس ایکس ، بویینگ و شرکت سیرا نوادا بسپارد و در این راه به آنها یارانه پرداخت کند.

ناسا امیدوار بود با انجام این کار، ناوگانی از سفینه های قابل استفاده مجدد و قابل اعتماد و نسبتاً مقرون به صرفه ایجاد شود.

کپسول فضایی استارلاینر ساخته شرکت بویینگ که قبلاً با نام CST-100 شناخته می شد، یکی از دو کپسول دارای قابلیت ارسال انسان است که تحت برنامه CCP در حال تولید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا تاریخ پرتاب بعدی استارلاینر را تعیین کرد

ناسا تاریخ پرتاب بعدی استارلاینر را تعیین کرد