مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 07:502021-01-27سياسي

افق های نهضت سوادآموزی گلستان از تربیت تا حرفه آموزی


معاون نهضت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به رویکرد جدید این نهاد، گفت: تربیت و حرفه آموزی نیزدر دستور کار ما قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، سازمان نهضت سوادآموزی یک سازمان دولتی است که در هفتمین روز از دی ماه سال 1358 به دستور بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و به منظور آموزش خواندن و نوشتن به بزرگسالان و نیز کودکانی که به مدرسه دسترسی ندارند (مناطق محروم) تشکیل شد.

این سازمان که در سالهای اخیر با ساختار و مسیر حرکتی جدیدی در سه دوره سوادآموزی (سوادآموزی حداقلی بزرگسالان)، تحکیم سواد (کسانی که دوره سوادآموزی را گذرانده و تمایل به ادامه تحصیل ندارند) و نهایتا دوره انتقال ویژه کسانی که دوره سوادآموزی را گذرانده و قصد ادامه تحصیل داشته و یا افرادی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در نظام آموزش رسمی هستند فعالیت خود را ادامه می دهد توانسته تا حد زیادی به اهداف خود در سطح کشور رسیده و تا حدود زیادی به پایان بیسوادی مطلق در کشور نزدیک و نزدیک تر شود.

معاونت نهضت سوادآموزی استان گلستان از آنجا که در استانی محروم، روستا محور و کمتر توسعه یافته فعالیت می کند بدون شک رسالت ها و ماموریت های سنگین تری را برعهده داشته و تلاش می کند تا با افق دید بلندتری کوشش و مساعی خود را سامان ببخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افق های نهضت سوادآموزی گلستان از تربیت تا حرفه آموزی

افق های نهضت سوادآموزی گلستان از تربیت تا حرفه آموزی