مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 06:452021-01-27سياسي

پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام میرزاخانی با هدف ایجاد انگیزه برای زنان بود


عضو هیات موسس خانه ریاضیات اصفهان با بیان اینکه اصفهان زادگاه مسابقات ریاضی است، گفت: مریم میرزاخانی ثمره درختی است که توسط اصفهانی ها کاشته شد و ما می خواستیم با نامگذاری خیابانی به نام میرزاخانی، - ایسنا/اصفهان عضو هیات موسس خانه ریاضیات اصفهان با بیان اینکه اصفهان زادگاه مسابقات ریاضی است، گفت: مریم میرزاخانی ثمره درختی است که توسط اصفهانی ها کاشته شد و ما می خواستیم با نامگذاری خیابانی به نام میرزاخانی، امید و انگیزه ای برای جوانان شهر باشیم تا خود را بیشتر بپذیرند.

علی رجالی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برگزاری نخستین مسابقات دانش آموزی ریاضی در اصفهان، اظهار کرد: این مسابقات در سال 1362 و با وجود تمام مشکلات آن زمان و سختی های فراوان دوران جنگ برگزار شد.

در شرایط آن زمان، به دلیل افت شدید ریاضی در جامعه و اینکه دانش آموزان به ریاضی جذب نمی شدند و علاقه ای به حل مسئله نداشتند، برگزاری این مسابقات اهمیت بالایی داشت.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات با حمایت سازمان پژوهش آموزش و پرورش در اصفهان برگزار شد، یکی از میوه های شیرین این مسابقات را مریم میرزاخانی دانست و گفت: از سال بعد از این دوره که برای نخستین بار در اصفهان برگزار شده بود، المپیادهای ریاضی و سپس المپیادهای فیزیک، شیمی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام میرزاخانی با هدف ایجاد انگیزه برای زنان بود

پیشنهاد نامگذاری خیابانی به نام میرزاخانی با هدف ایجاد انگیزه برای زنان بود