مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 06:352021-01-27بين الملل

خوش نشینی هزاران ساله هورامی ها


مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات کرمانشاه گفت: هه وار نشینی و شیوه کوچ هورامی ها یکی از ویژگی ها و سنت های منحصربفرد زندگی آنها است.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه ملی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات کرمانشاه گفت: هه وار نشینی و شیوه کوچ هورامی ها یکی از ویژگی ها و سنت های منحصربفرد زندگی آنها است.

پویا طالب نیا در گفت و گو با ایسنا، کوچ نشینی(هه وار نشینی) را یکی از مهمترین شاخصه های زندگی بسیاری از روستانشینان اورامانات دانست و اظهار کرد: هه وار نشینی ریشه ای تاریخی دارد و میراثی است که از حاکمان باستانی ایران برجای مانده که چند پایتخت داشتند و در فصول مختلف باتوجه به تغییر شرایط آب و هوایی، پایتخت خود را عوض می کردند.

وی شروع کوچ نشینی هورامی ها را از اواخر اردیبهشت اعلام کرد و گفت: کوچ نشینی هورامی ها یکی از ویژگی ها و سنت های منحصربفرد زندگی آنها محسوب می شود که با کوچ نشینی که عموم مردم آن را دیده اند، متفاوت است.

مدیرپایگاه ملی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات اضافه کرد: کوچ نشینی که از دیرباز تاکنون در برخی از مناطق کشور وجود دارد، بصورت افقی است، یعنی عشایری که چادرنشین هستند از یک نقطه به یک نقطه دیگر به شکل طولی مهاجرت می کنند، اما کوچ نشینی هورامی ها عمودی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوش نشینی هزاران ساله هورامی ها

خوش نشینی هزاران ساله هورامی ها