مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 بهمن 1399 ساعت 06:002021-01-27بين الملل

وزیر خارجه مصر: اقدامات اتیوپی درباره سد النهضه یکجانبه است


وزیر خارجه مصر تاکید کرد، کشورش از حقوق خود درمورد سد النهضه و رود نیل کوتاه نمی آید و خسارت به منافع خود یا ظرفیت های ملتش را که حیاتشان به رود نیل وابسته است، - وزیر خارجه مصر تاکید کرد، کشورش از حقوق خود درمورد سد النهضه و رود نیل کوتاه نمی آید و خسارت به منافع خود یا ظرفیت های ملتش را که حیاتشان به رود نیل وابسته است، تحمل نمی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، سامح شکری، وزیر خارجه مصر گفت، هدف کشورش از مشارکت در مذاکرات جاری پیرامون سد النهضه که تحت نظارت اتحادیه آفریقا انجام می شود، صرفا انجام مذاکره نیست، در واقع مذاکره هدف اصلی نیست بلکه تنها راه دستیابی به توافق مطلوب است.

وی در جلسه عمومی پارلمان مصر گفت، نمی توان پذیرفت که رودخانه نیل که سرنوشت میلیون ها تن وابسته به آن است دست مایه تلاش های برخی برای تحمیل کنترل و سلطه خود بر این رودخانه قرار بگیرد.

شکری گفت، انعقاد توافقنامه ای که حافظ منافع هر سه کشور ذیربط مصر، سودان و اتیوپی در پرونده سد النهضه باشد ضروری است اما اتیوپی درباره این پرونده لجاجت می کند و یکجانبه عمل می کند.

وی ادامه داد، وزارت خارجه مصر توانست این پرونده را بر دوش جامعه بین الملل بگذارد تا جایی که شورای امنیت یک جلسه به این پرونده اختصاص داد و این اولین بار است که شورای امنیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه مصر: اقدامات اتیوپی درباره سد النهضه یکجانبه است

وزیر خارجه مصر: اقدامات اتیوپی درباره سد النهضه یکجانبه است