مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 بهمن 1399 ساعت 12:052021-01-26اقتصادي

خسارت 120 میلیارد تومانی توفان شن به کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان


سه هزار هکتار مزارع کشت زیر پلاستیک هندوانه و خربزه، 120 هکتار کلزا، 10 هکتار سیب زمینی و 20 هکتار گوجه فرنگی در اثر توفان به زیر شن رفت.

- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: توفان چند روز اخیر افزون بر یکهزار و 200 میلیارد ریال به کشاورزان این شهرستان خسارت زد.

شهناز رفعت پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در این مدت سه هزار و 150هکتار از اراضی زیر کشت هندوانه، خربزه، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کلزا براثر توفان به کلی از بین رفت.

وی افزود: سه هزار هکتار مزارع کشت زیر پلاستیک هندوانه و خربزه، 120 هکتار کلزا، 10 هکتار سیب زمینی و 20 هکتار گوجه فرنگی در اثر توفان به زیر شن رفت.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی دلگان گفت: بیشترین خسارت توفان در بخش کشاورزی منطقه جلگه چاه هاشم و چاهشور این شهرستان بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا شهرستان دلگان در غرب سیستان و بلوچستان، با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد و بهره مندی از منابع آبی مناسبت تر نسبت به بسیاری از دیگر مناطق استان، قابلیت فراوانی در توسعه بخش کشاورزی و دامداری دارد.

یکی دیگر از کانون های بحران تالاب فصلی جازموریان است که خشک شدنش براثر عومل مختلف(خشکسالی و سدسازی ها) این حوزه را به یکی از کانون های تولید گردو غبار در جنوب شرق کشور تبدیل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 120 میلیارد تومانی توفان شن به کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان

خسارت 120 میلیارد تومانی توفان شن به کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان